Naar aanleiding van Record Store Day – morgen: 17 april – brengt Blur voor het eerst sinds Think Tank nieuw materiaal uit. Het gaat om een 7” met nieuwe nummers, uitgebracht op slechts duizend exemplaren. Miles Leonard, baas van Blur’s label Parlophone, hoopt nu op meer nieuw werk.
“Fool’s Day”, zo heet de nieuwe single van Blur, en platenbaas Leonard vindt die zo goed dat hij openlijk aanstuurt op nieuw werk van de vermaarde britpoppers. “I just hope that from hearing a song like this the band feel there’s more in them,” argumenteert Leonard. “We certainly do as a label, and I’m sure when fans hear this they’ll think the same.”
Of er ook bij Blur zelf plannen zijn in die richting valt voorlopig af te wachten. De band verraste vorige zomer al met zjn reünieconcerten en doet nu hetzelfde met deze 7”. Ook de terugkeer van verloren zoon Graham Coxon lijkt een positief teken aan de wand. Maar of er dra ook werkelijk witte rook uit de Blur-schouw zal kringelen weet voorlopig enkel de band zelf. Labelbaas Leonard gooit alleszins alles in de strijd om Albarn en co. zover te krijgen en doet daarvoor nadrukkelijk beroep op de fans: “This is something very special and I think the Blur fans out there are going to absolutely love what they hear.”
Reageren op dit nieuwsbericht? Dat kan op ons forum.