Dat Muziekland steeds meer Hypeland wordt, is een feit. In dat opzicht is het des te opmerkelijker dat Warpaint’s tweede titelloze langspeler niet minder dan vier volle jaren na debuut The Fool, en EP Exquisite Corpse, beiden zowat de definitie van het concept “hype”, op de stilaan steeds meer vermoedende massa wordt losgelaten. Meer precies zal u gaan mogen aanschuiven in de rij bij uw favoriete platenboer op 20 januari 2014.
Klinkende namen in de credits zijn Flood (het persbericht: “PJ Harvey, Sigur Ros, New Order, Nick Cave & The Bad Seeds and Foals”, wij: “Vergeet ook Depeche Mode niet”) aan de productie en 10/12de van het mengwerk, en officieus Radiohead-lid Nigel Godrich die de twee overige nummers door zijn keukenrobot sleurde. Voor het visuele element werd Chris Cunningham (“Rubber Johnny”, iemand?) ingelijfd, die niet alleen de hoes voor zijn rekening nam, maar bovendien zijn camera, foto en video, strak op de vier Dames gericht hield gedurende de twee jaar durende ontstaansgeschiedenis van het nieuwe album.
Die laatste wordt voorlopig nog angstvallig achter slot en grendel gehouden, op eerste single “Love Is To Die” na. Andere exponent van de volop aan de gang zijnde promomachine is een samenwerking met Calvin Klein — jawel — waarvan u hieronder een eerste resultaat kan “bewonderen”.
Warpaint:
- Intro
- Keep It Healthy
- Love Is To Die
- Hi
- Biggy
- Teese
- Disco//very
- Go In
- Feeling Alright
- CC
- Drive
- Son
“Love Is To Die”:
Reclame voor Calvin Klein: